Zaterdag 6 oktober speelde B1 haar 2e thuiswedstrijd na een week waarin we goed hebben staan trainen, wilden we dit in de wedstrijd laten zien.
De 1e set starten we met Jasmijn, Floor, Maxime, Iris, Noa & Ellen. Begin van de set ging het nog gelijk op, maar we wisten ons niveau niet vast te houden. We maakten zelf teveel onnodige fouten waardoor we niet lekker in ons ritme kwamen en te kort kwamen tegen VC Sneek en verloren met 25-18.
De 2e set starten we Melissa op de mid en met Floor op de positie van Ellen. We begonnen wel wat beter maar kwamen niet echt in ons eigen spel. We speelden wat onzeker en de beleving was niet altijd optimaal, verdedigend ging het al wel wat beter en haalden nog veel van de grond. Aanvallend konden we maar geen vuist maken. We kwamen op achterstand en wisten dit niet meer te keren en verloren met 25-19.
De 3e set de opstelling omgegooid en met Iris als spelverdeelster gestart, Maxime in de diagonaal en Roos op de buitenkant. We begonnen beter te spelen knokten voor elke bal en er kwam wat meer lef in het team en wisten het Sneek moeilijk te maken. We kwamen met 21-18 op voorsprong, maar wisten dit niet vast houden en verloren net met 25-23.
De 4e set met Jasmijn voor Iris wilden we proberen de lijn door te trekken, we hadden veel moeite de pass goed te verzorgen. We liepen al snel achter de feiten aan en Sneek liep al snel uit naar 21-5. Aan het eind van de set begonnen we weer wat beter te spelen met een paar mooie aanvallen en een sterke serve kwamen iets beter in ons ritme, maar helaas te laat we verloren met 25-11.
Een onnodige 4-0 nederlaag, er had meer in gezeten we misten vandaag de wil en de lef om een goed resultaat te halen. De eerste 2 competitiewedstrijden lieten we zien dat de wil er was om er alles uit te halen, dit misten we vandaag. De wil was er wel maar het was een dag dat het niet lukte, we maakten vandaag teveel onnodige fouten en ook waren er nog weleens misverstanden waardoor we te makkelijk punten weg gaven. De komende weken hier maar weer extra aandacht aan besteden zodat de basis dingen weer goed verzorgd worden, en ons weer focussen op de volgende wedstrijd.
Auteur: Redactie Flash Nieuwleusen
Week van de scheidsrechter
Flash doet mee aan de “Week van de Scheidsrechter!”
Van zaterdag 6 t/m zondag 14 oktober 2018 doet volleybalvereniging Flash mee
met de Week van de Scheidsrechter.
Een scheidsrechter is ook voor de volleybal een onmisbaar persoon bij een
wedstrijd, de persoon die geen aandacht wil tijdens een wedstrijd, maar het
wel verdient vóór en ná de wedstrijd. Flash heeft afgelopen zaterdag alle
scheidrechters die een wedstrijd floten een blijk van waardering overhandigd
en de teams gaven de scheidsrechters ook de welverdiende aandacht. Zonder
scheidsrechters kan Flash naar de punten fluiten.
Meisjes B1 komen tekort tegen VCO’72
Een goed begin is het halve werk!
Na een lange zomer en een goede voorbereiding voor dit seizoen zijn ook de dames van Flash gestart met de competitie. Met wat wijzigingen in het team is de selectie weer helemaal compleet. Vanuit dames 2 zijn Sterre Oosterbroek en Lisa Bollemaat overgekomen, om dit seizoen te knallen in dames 1.
Afgelopen zaterdag mochten de dames opdraven tegen de studenten van Donitas. Vol vertrouwen reisden we af naar Groningen om de eerste punten van dit seizoen binnen te slepen. De wedstrijd werd begonnen met een goede servicedruk vanaf de kant van Flash, waar Donitas moeite mee had. Bij Flash kwam de pass aan en werden de ballen goed afgemaakt. Donitas kon niet in de wedstrijd komen, wat resulteerde in een snelle set: 12-25 voor Flash.
In de tweede set bleven de dames van Flash druk houden en nog steeds kon Donitas niet lekker in het spel komen, waardoor ook deze set gewonnen werd door de dames uit Nieuwleusen met een stand van 14-25.
Na twee sets stond Flash op 2-0 voorsprong. Maar daar kwam de beruchte 3e set. Voor Flash was het belangrijk om de druk er goed op te houden bij Donitas en zelf geen concentratie te verliezen. Dit werd goed uitgevoerd door de dames. Af en toe was het wat slordig, maar ook deze set ging naar Flash toe met een stand van 18-25.
De winst is binnen! Maar wat zou het prettig zijn als ook die vierde set gewonnen zou worden door Flash! De set werd alleen begonnen met veel persoonlijke fouten aan de kant van Nieuwleusen, waardoor Donitas steeds beter in het spel kon komen. De set ging gelijk op, maar door het aantal fouten aan de kant van Flash, won Donitas deze set met 25-22.
Vier punten meegenomen vanuit Groningen, waar de dames erg blij mee zijn. Zaterdag 6 oktober speelt Flash om 18:00 uur in onze nieuwe sporthal de Spil. Komt u de dames aanmoedigen om weer een overwinning binnen te slepen?
Winst in Dalfsen voor dames 2
Flash Nieuwleusen dames 2 hoefde dit keer niet ver te reizen om hun wedstrijd te spelen. Binnen een kwartier waren ze al in Dalfsen gearriveerd waar ze werden verwacht door Dalvo Dames 1. Het team van Nieuwleusen was compleet, gelukkig was Lisette net weer op tijd opgekrabbeld om ook mee te gaan.
Beide teams keken uit naar deze wedstrijd, het was een echte derby. Er was veel publiek meegekomen, daardoor hadden beide teams ook last van de welbekende “gezonde spanning”.
Flash Nieuwleusen begon sterk aan de wedstrijd, het was behoorlijk chaotisch in het veld maar ze wisten de voorsprong vast te houden en wonnen de eerste set dan ook overtuigend met 25-15.
Wim Sibelt besloot om de opstelling in de 2e set niet te wijzigen. De 2e set liep goed, Nieuwleusen liet mooie dingen zien, een paar mooie aanvallen, een paar mooie killblocks waardoor Flash Nieuwleusen zelfvertrouwen kreeg en als een sterk team stond te spelen.
Toch liet Dalfsen dit alles niet zo maar gebeuren en vochten terug, waardoor Nieuwleusen wat domme fouten gingen maken en Dalvo zo mooi een aantal punten konden pakken. Er werd een wissel gedaan aan de kant van Nieuwleusen maar helaas was dit niet voldoende. Dalfsen kwam iets dichterbij in de 2e set maar ook deze set werd toch weer redelijk overtuigend door Nieuwleusen gewonnen met 25-19.
Het was van belang dat Nieuwleusen de 3e set beleef spelen zoals ze in de 1e en 2e set ook hadden laten zien, helaas was dit niet het geval, de servicepass kwam niet aan, waardoor er voorspelbaar door de spelverdeler werd gespeeld, dit áhad als resultaat dat Flash er niet door kwam met de aanval. Dalvo maakte hier goed gebruik van, en haalde zo de ene punt na de andere punt binnen. Wim Sibelt zag dit ook, en besloot een paar wissels in te zetten. Lisette die niet helemaal fit was pakte dit erg goed op, en de servicepass kwam beter aan waardoor het eventjes iets beter ging. Maar toch trok Dalvo deze set aan het langste eind en wonnen zij die met 25-17.
Het laatste waar Nieuwleusen op zat te wachten was op een 5e set. Dat betekende dus dat Flash de 4e set gewoon moest pakken. Beide teams waren goed aan elkaar gewaagd en het liep dus ook aardig gelijk op. Er moest nu iets gebeuren. Gelukkig kwam Judith toen met een hele mooie service reeks waardoor Nieuwleusen los kwam van Dalfsen. De wedstrijd was gespeeld, er werd heel mooi gewonnen met 25-20.
De wedstrijd eindigde dus met een eindstand van 3-1 voor Flash Nieuwleusen Dames 2.
Met 4 punten op zak konden de dames met een gevoel terug naar Nieuwleusen.
Volgende week zaterdag 6 oktober spelen de dames hun eerste thuis wedstrijd om 16.00 uur in “de Spil” tegen Rouveen, ook bij deze wedstrijd is publiek weer van harte welkom!
